Studentska sekcija za znanost Kineziološkog fakulteta Osijek uspješno je organizirala radionicu pod nazivom “Metodologija pisanja radova”, koja se održala 26. studenog 2024. godine na Kineziološkom fakultetu u Osijeku. Radionica je okupila brojne zainteresirane studente različitih godina studija, koji su kroz predavanje i praktične smjernice dobili priliku proširiti svoje znanje i vještine u pisanju akademskih radova.
Tematika radionice bila je prilagođena svim studentima kineziologije, neovisno o njihovoj trenutnoj razini znanja. Pristupačnost i jasnoća predavanja omogućile su i početnicima i onima s većim iskustvom u pisanju radova da pronađu korisne informacije, a sami interaktivni dio radionice omogućio je studentima da postavljaju pitanja i razjasne nejasnoće, što je značajno pridonijelo njihovom razumijevanju.
Radionica je bila osmišljena kako bi studentima pružila temeljno razumijevanje strukture znanstvenih radova, što uključuje naslov, sažetak, uvod, metodologiju, rezultate, raspravu i zaključak. Uz detaljno objašnjenje svakog dijela rada, sudionici su se upoznali s različitim stilovima navođenja izvora i literaturnim formatima poput APA, MLA i Vancouver stila, koji se često koriste u znanstvenom pisanju.
Jedan od ključnih dijelova radionice bio je posvećen prezentaciji alata koji mogu značajno olakšati proces pisanja i istraživanja. Istaknuti su alati poput: Mendeley i Zotero za organizaciju literature i automatsko generiranje citata, te baza podataka poput PubMed-a, Scopus-a i Wos-a, koje omogućuju brzo pretraživanje relevantnih znanstvenih članaka i platforme poput Grammarly-a za poboljšanje jezične točnosti.
Posebna pozornost bila je posvećena metodama podizanja razine znanja o određenim temama, uključujući učinkovite strategije čitanja znanstvene literature te upotrebu ključnih riječi za optimizaciju pretraživanja.
Radionicu su vodili aktivni članovi Studentske sekcije za znanost, Ivan Paravac i Tin Svoboda, koji su kroz predavanje i vlastita iskustva usmjeravali sudionike. Njihov rad bio je podržan mentorstvom doc. dr. sc. Petra Šušnjare i izv. prof. dr. sc. Danijele Kune, koji su svojim stručnim savjetima dodatno obogatili sadržaj radionice i pružili podršku studentima tijekom rasprave.