Nakon uspješno završenog predmetastudent će moći:
- objasniti normalan psihofizički razvoj djeteta prema kronološkoj dobi
- prepoznati štetne činitelje koji utječu na normalan psihofizički razvoj djeteta
- prepoznati znakove najčešćih bolesti pojedinih organskih sustava
- izabrati optimalne metode suradnje s roditeljima i zdravstvenim djelatnicima na čuvanju i unapređenju zdravlja djece
- planirati i provoditi mjere promocije zdravlja
- demonstrirati i pružiti prvu pomoć u raznim hitnoćama.
1. Zdravstveni odgoj – pojam i značaj 2. Zdravstveno prosvjećivanje – pojam i značaj 3. Higijena – pojam i značaj 4. Osobna higijena 5. Oralna higijena 6. Higijensko-sanitarne mjere u odgojno-obrazovnoj ustanovi 7. Higijensko-sanitarne mjere na izletu i na ljetovanju 8. Rast i razvoj dojenčeta, predškolskog i školskog djeteta 9. Pravilna i nepravilna prehrana 10. Bolesti lokomotornog sustava 11. Bolesti srčanožilnog sustava 12. Bolesti hematološkog sustava 13. Atopijski dermatitis, astma, alergijski rinitis, anafilaksija 14. Bolesti živčanog sustava 15. Bolesti dišnog sustava 16. Bolesti probavnog sustava 17. Bolesti mokraćnog sustava 18. Endokrinološke bolesti 19. Zarazne bolesti, cijepljenje i docjepljivanje 20. Nasljedne bolesti i genetsko savjetovanje 21. Zloćudne bolesti 22. Prva pomoć – pojam i značaj 23. Nesreće kod djece i odraslih 24. Kardirespiratorni zastoj i oživljavanje 25. Postupci osnovnog održavanja života 26. Primjena automatskog vanjskog defibrilatora 27. Sustavni pristup kritičnom bolesniku (ABCDE) 28. Stradavanje u prometnim nezgodama 29. Početna procjena teško ozlijeđenog 30. Prva pomoć pri povredama i drugim medicinskim hitnoćama |
Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
1. Mardešić, D. i sur. (2016). Pedijatrija. Zagreb: Školska knjiga 2. Malčić, I. i sur. (2009). Pedijatrija za medicinske škole. Zagreb: Školska knjiga 3. Mićanović, M. (2013). Zdravstveni odgoj. Priručnik za učitelje i stručne suradnike u razrednoj nastavi. Zagreb: Ministarststvo znanosti, obrazovanja i sporta, Agencija za odgoj i obrazovanje. 4. Prva pomoć: priručnik: odobreni priručnik udruga St John Ambulance, St. Andrew’s Ambulance Association i Britanskog Crvenog križa. Prijevod 9. izdanja (2009). Zagreb: Hrvatski Crveni križ. |
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
1. Jourdan, D. (2011). Health education in schools, The challenge of teacher training. Saint-Denis: Inpes. 2. Koelen, M.A., van den Ban, A.W. (2004). Health education and health promotion. Wageningen: Wageningen academic publishers. |