Nakon uspješno završenih svih nastavnih obveza i položenog ispita studenti će steći preduvjete da mu se opće zdravstveno-higijenske zakonitosti nametnu kao standardi tijekom studija i života, a biti će sposobni prepoznati različite zdravstvene probleme i situacije koje će moći primijeniti u praksi nastavničkog poziva. Znanja koja proizlaze iz sadržaja kolegija pomoći će studentima da shvate higijenske zakonitosti te da ih interdisciplinarnim pristupom mogu primijeniti pri radu u odgojno-obrazovnim ustanovama.
1. Higijena – pojam i značaj 2. Podjela higijene 3. Osobna higijena 4. Oralna higijena 5. Higijena odjeće i obuće 6. Higijena školske zgrade 7. Higijena učionica 8. Higijena školskog namještaja i učila 9. Higijena objekata za tjelesnu i zdravstvenu kulturu 10. Pravilna opskrba škole vodom 11. Pravilno uklanjanje otpadnih materijala 12. Mikroklimatski uvjeti u radnim prostorima 13. Značaj stalnog higijensko-sanitarnog nadzora u kolektivnom smještaju 14. Značaj stalnog higijensko-sanitarnog nadzora u školskim ustanovama 15. Higijensko-sanitarne mjere u odgojno-obrazovnoj ustanovi 16. Školska kuhinja 17. Pravilna i nepravilna prehrana djece 18. Higijena nastave 19. Školska sredina i zdravlje djece 20. Zdravstvena zaštita djece 21. Provođenje cijepljenja školske djece prema Programu obaveznog cijepljenja 22. Praćenje i evaluacija provođenja sistematskih i kontrolnih pregleda školske djece 23. Praćenje i evaluacija provođenja sistematskih i kontrolnih pregleda nastavnog i drugog osoblja u školama 24. Najčešće zarazne bolesti djece školske dobi 25. Najčešće nezarazne bolesti djece školske dobi 26. Rano uočavanje i prepoznavanje poremećaja i bolesti 27. Sprječavanje nastanka društveno neprihvatljivog ponašanja i ovisnosti 28. Usvajanje stavova i navika zdravog načina življenja 29. Rad, umor, odmor i rekreacija 30. Higijensko-sanitarne mjere na izletu i na ljetovanju |
Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
1. Springer, O. (2007). Higijena. Zagreb: Profil. 2. Herceg, J. (1985). Zdravstveni odgoj u razrednoj nastavi. Zagreb: Školska knjiga. 3. Prebeg, Ž. (1985). Higijena i škola. Zagreb: Školska knjiga. |
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
1. Matasović, D. (1993). Kako odgojiti nepušača. Zagreb: Školska knjiga. 2. Schwoerbel, R. (1995). Reći ne nije dovoljno. Kako odgajati djecu da razborito odlučuju o drogama i alkoholu. Zagreb: SysPrint. 3. Šarić, A. (1990). Prehrana. Zagreb: Školska knjiga. 4. Šimunović, Z. (1989). Školsko dijete i zdravlje. Zagreb: Školske novine. 5. Varoščić, M. (1992). Zdravlje čini život ljepšim. Rijeka: Tiskara Rijeka. |