Nakon uspješno završenog predmeta student će moći: – obrazložiti i razlikovati razvojne faze pojedinca; – utvrditi povezanost procesa poučavanja i pamćenja s ishodima učenja – analizirati činitelje školskog (ne)uspjeha – utvrditi prikladne načine upravljanja razredom i disciplinom – analizirati postupke za razvoj strategija i tehnika učenja i poučavanja – predvidjeti moguće teškoće u nastavnom radu i osmisliti moguća rješenja – kritički analizirati znanstvenu literaturu iz područja psihologije odgoja i obrazovanja. |
1. Uvod u psihologiju obrazovanja; 2. Metode i tehnike istraživanja u psihologiji obrazovanja i ocjenjivanje; 3. Učenje, pamćenje i inteligencija; 4. Individualne razlike u osobinama ličnosti; 5. Učenici s posebnim potrebama; 6. Motivacija; 7. Upravljanje razredom i razredna disciplina. 8. Utjecaj učitelja, škole, obitelji i zajednice na uspjeh učenika u školi. |
Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
Vizek Vidović, V., Rijavec, M., Vlahović-Štetić, V. i Miljković, D. (2014). Psihologija obrazovanja. IEP. Zarevski, P. (2007). Psihologija učenja i pamćenja (5. izdanje). Naklada Slap. |
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
Alexander, P. A. i Winne, P.H. (2009). Handbook of educational psychology (2nd ed.). Routledge, Taylor and Francis Group. Andrilović, V. i Čudina-Obradović, M. (1996). Psihologija učenja i nastave. Školska knjiga. Gossen, D. C. (2011). Restitucija – preobrazba školske discipline (2. izdanje). Alineja Grgin, T. (2004). Edukacijska psihologija (2. izdanje). Naklada Slap. Kolić-Vehovec, S. (1999). Edukacijska psihologija. Filozofski fakultet u Rijeci. Sternberg, R. J. i Williams, W.M. (2010). Educational psychology (2nd ed.). Pearson Education, Inc. |