Nakon uspješno završenog predmeta student će moći: – demonstrirati promjerenu izvedbu osnovnih tehnika narodnih plesova (alpske, dinarske, jadranske i panonske plesne zone) – demonstrirati izvedbu osnovnih tehnika latinoameričkih i standardnih natjecateljskih plesova – razumjeti ulogu plesnih struktura u edukaciji, rekreaciji, kineziterapiji i sportu – primijeniti teoretska i motorička znanja u poduci pojedinih plesova – izraditi vlastiti odabir pojedinih plesova koji pripadaju području života osoba koje podučavaju – analizirati osnovne karakteristične plesne ritmove; – procijeniti i vrednovati kvalitetu razine izvedbe osnovnih plesnih struktura. |
Predavanja, seminari i vježbe: Povijest plesa i njegovi pojavni oblici Interakcijski odnosi plesnog izražavanja i sredstava glazbenog izraza (ritam, tempo, zvuk, dinamika) Aplikacijske vrijednosti i prednosti plesa (edukacija, rekreacija, kineziterapija i sportsko stvaralaštvo) Relevantnost motoričkih, morfoloških, funkcionalnih, kognitivnih, konativnih dimenzija čovjeka u procesu obuke i realizacije plesnih struktura Sistematizacija plesnih struktura (folklorni, društveni, suvremeni i sportski ples) Učenje Plesova Panonske plesne zone – obilježja i plesne karakteristike Dinarsko plesno podneblje – obilježja i plesne karakteristike Alpsko plesno podneblje – obilježja i plesne karakteristike Jadransko plesno podneblje – obilježja i plesne karakteristike Podjela društvenih plesova, obilježja standardnih plesova: Engleski i Bečki valcer Obilježja latino-američkih plesova: Rumba i Samba Plesovi Slowfox, Foxtrot, Disco fox Plesovi Cha-cha, Jive Koreografiranje i rad u grupi |
Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
1. Ivančan, I. (1971). Folklor i scena. Zagreb: Prosvjetni sabor Hrvatske 2. Srhoj Lj., Đ. Miletić (2000). Plesne strukture (udžbenik). Abel international, Split 3. Moore, A. (2010). Standardni plesovi. Zagreb: Znanje. 4. Wainright, L. (2007). Zaplešimo. Zagreb: Kigen. |
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
1. Kassing, G., D. M. Jay (2003). Dance teaching methods and curriculum design. Human Kinetics. 2. Franclin, E. (2004). Conditioning for dance. Human Kinetics 3. Cerny-Minton, S. (1989). Choreography. Champaign: Human Kinetics Publisher. 4. Ivančan, I. (1973). Narodni plesovi Dalmacije. Zagreb: Institut za narodnu umjetnost. 5. Ivančan, I. (1964). Narodni plesovi Hrvatske I. Zagreb: Savez muzičkih društava Hrvatske. |