Nakon položenog ispita iz didaktike studenti će biti u stanju:
-objasniti, usporediti i interpretirati temeljne pojmove iz didaktike,
– odrediti pojam kurikuluma i njegove značajke,
– formulirati ciljeve učenja i ishode učenja
– izraditi nastavni plan, nastavni program, izvedbeni nastavni program,
-analizirati važne elemente, ciljeve i karakteristike odgojno-obrazovnoga procesa,
-obrazložiti funkciju i značaj formalnog i neformalnog učenja kako za pojedinca tako i za društvo u cjelini,
-analizirati ulogu i odnose čimbenika obrazovanja u kontekstu školske kulture i kulture nastave,
-kritički i argumentirano komentirati suvremenu i tradicionalnu didaktičku problematiku razvijajući kritičko mišljenje,
-pravilno upotrijebiti suvremene nastavne metode, pristupe, oblike rada i izvore ovisno o razini i vrsti odgojno-obrazovnoga procesa kao i o sposobnostima i specifičnostima učenika,
-koristiti strategije aktivnoga učenja, samoevaluacije i evaluacije.
Povijest didaktike i razredno-predmetno-satnog sustava nastave (W. Ratke, J. Komensky, J.F. Herbart, Herbart-Zillerovi formalni stupnjevi, “stara” škola, H. Gaudig, G. Kerschensteiner, J. Dewey, radna škola). Osnovni pojmovi. Didaktika, obrazovanje, odgoj, nastava, edukacija, naobrazba, izobrazba, školovanje. Kultura škole i kultura nastave. Odgojno-obrazovna klima. Ciljevi i zadaće nastave. Taksonomijsko određivanje ciljeva. Nastava kao komunikacija. Pitanje u nastavi. Interaktivnost nastave. Svrha, ciljevi i zadaće obrazovanja i nastave. Opći ciljevi obrazovanja, individualni ciljevi, praćenje ostvarivanja ciljeva obrazovanja. Ciljevi i zadaće nastave. Sadržajna i organizacijska utemeljenost nastave. Koncept kurikuluma. Školski kurikulum. Nacionalni kurikulum. Nastavni plan i program. Opseg, dubina i slijed obrazovnog programa. Praćenje programskog oblikovanja sadržaja. Organizacijska utemeljenost nastave. Nastavni izvori. Nastavne metode. Nastavne tehnike. Socijalno-radni oblici rada u nastavi. Suradničko učenje. Projektna nastava. Tijek nastavnoga procesa. Od nastavnikova poučavanja do učenikova samostalnog učenja. Osposobljavanje učenika za samoobrazovanje. Poučavanje i učenje izvan škole. Samoorganizirano učenje. Učitelj-čimbenik kvalitete nastave. Vrednovanje obrazovanja. |
Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
||
1. Bognar, L. i Matijević, M. (2002). Didaktika. Zagreb: Školska knjiga 2. Jelavić, F. (2008). Didaktika. Jastrebarsko: Naklada Slap 3. Peko, A., Varga, R., Mlinarević, V., Lukaš, M. i Munjiza E. (2014) Kulturom nastave (p)o učeniku. Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku 4. Peko, A. (1999.) Obrazovanje. U: Antun Mijatović(ur.) Osnove suvremene pedagogije. Zagreb: HPKZ, 205-223 str.
|